Köpvillkor

Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Om du sitter framför datorn och har fyllt varukorgen med läckra plagg, så läs igenom våra köpvillkor en gång innan du klickar iväg beställningen. På det sättet undviker vi missförstånd! Vi önskar ju att ditt köp på Sassbra.se ska vara så underbart och glittrande som möjligt.

Allmänt

Vi börjar med lite allmän info om oss. Sassbra.se ägs av danska Sass.dk, Transportbuen 11, DK-4700 Næstved, Danmark. Momsnummer är 5020-823992, och om du vill kontakta oss kan du göra det på telefon +45 25 74 40 20 eller via e-mail på kundservice@sassbra.se


1. Leverans

Vi jobbar häcken av oss för att kunna se till att du har din beställning inom 2-5 vardagar efter att vi mottagit din beställning. Vi kan tyvärr inte garantera att detta alltid lyckas men vi kan dock med säkerhet lova att vi gör vårt absolut bästa för att skicka din beställning så snabbt som möjligt. Vi om någon vet, hur olidligt det kan vara att vänta på nya, snygga underkläder!


Vissa av våra produkter kräver en längre leveranstid (3-9 vardagar) än normalt men vi gör dig alltid uppmärksam på detta på de produktsidor som tiden gäller för. Om du har lagt till produkter med olika leveranstider i korgen så får de snabbare varorna lov att vara på långweekend här hos oss så de alla kan ta sällskap och levereras i samlad trupp till dig. Du kan självklart skicka ett mail till oss om du istället vill ha leveransen uppdelad.

Om du någon gång har vägarna förbi Danmark är du välkommen att besöka vår härliga butik i Næstved där du kan se produkterna, hämta beställningar och returnera. Kontakta oss, om du önskar att göra en order och själv hämta den hos oss på kundservice@sassbra.se.

Om det, mot förmodan, skulle bli en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det däremot skulle uppstå en försening utrom vår kontroll är vi däremot inte skyldiga till kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan oss.

Vi ansvarar såklart för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt höra av dig till oss på kundservice@sassbra.se eller per telefon +45 25 74 40 20. Precis som vi ansvarar att paketet kommer fram till dig i bra skick, så är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna kommer fram till oss i bra skick om du returnerar.


2. Fraktkostnad

Vi skickar gladeligen dina produkter till dig, antingen med hemleverans för 90 SEK eller till ett ombud nära dig för 70 SEK. Om du har fyllt upp varukorgen med så många läckra plagg att totalsumman når över 700 SEK, kommer vi att ge dig en liten present i form av fri frakt med PostNord. Fri frakt gäller för leverans till ett ombud men du kan självklart köpa till hemleverans om du inte orkar att åka förbi ombudet.



PostNord har fått strikta instruktioner om hur viktiga och värdefulla produkter de ansvarar för, och de har lovat att behandla dem mest största möjliga omsorg och leverera dem till dig så snabbt som möjligt. Vi levererar till hela Sverige och om du önskar leverans till ett annat land kan du kontakta oss, så kan vi med största sannolikhet hitta en lösning.

3. Ångerrätt

Vi har nog alla varit med om att man köpt något och sedan ångrat sig. Det har vi på Sassbra.se i alla fall gjort. Därför kan du alltid returnera dina produkter inom 14 dagar hos oss
. Du får naturligtvis prova varan (då det ju annars är svårt att uppskatta storlek och passform, trosor prövas utanpå egna underbyxor) men vi tar endast oanvända varor i originalskick och -emballage retur. Om du ändå skickar använda produkter retur så kommer den ha en värdeavskrivning på 100% och vi återbetalar då inte den betalda summan. Kom ihåg att alltid skriva ditt namn och ordernummer på en lapp/retursedeln och lägga med inne i paketet då vi annars inte kan veta från vem returen kommer från.

Därför har viskapat en returportal där du fyller i dina uppgifter och sedan kan du skriva utretursedeln och fraktetiketten (129 SEK). Så smidigt och enkelt!

KLICKA HÄR FÖRATT KOMMA TILL RETURPORTALEN

Om du inte harmöjlighet att skriva ut kan du lägga med din följesedel som du fick med dinbeställning i returpaketet, den har en streckkod som vi kan skanna för att sedina uppgifter. Då står du själv för returfraktens kostnad.

Om du inte villanvända vår fraktetikett från returportalen (129 SEK dras av från din återbetalning),kom ihåg:

Vi rekommenderaralltid att du skickar varorna som ett spårbart paket, eftersom de är under dittansvar tills att vi har mottagit paketet. Returförsändelsen måste skickas ochlevereras direkt till adressen. Sass.dk/Sassbra.se, Transportbuen 11, 4700 Næstved, Danmark. Vi hämtar inte paket som skickas till närmaste postkontoreller som på annat sätt inte levereras direkt till adressen.

Observera att vissafraktbolag glömmer att upplysa deras klienter om att de nästan alltid"levererar" till företag på natten (Det är väldigt få företag som harpaketmottagning på natten). Detta innebär i praktiken att paketen inte alltid kommerfram till oss, utan att de helt enkelt har "försökt" leverera men istället hamnarde hos ett postombud/distributionscentral. Här kan paketen ligga tills att deanställda en dag tröttnar på dem och istället används som pris till julklappsleken(humor kan förekomma i den sista meningen).


Om du valt att betala med Klarna Faktura är det viktigt att du skjuter upp fakturans förfallodatum vid eventuel retur för att unvika påmminelsesavgifer. Detta gör du genom att ringa Klarna på 08-120 120 10 eller logga in på ditt konto på Klarnas hemsida.

Att neka mottagande/ej hämta ut sitt paket anses inte vara en giltig returnering. Med andra ord ska du om du ångrat ditt köp, ändå motta eller hämta ut ditt paket. Om du ändå inte gör detta så försvåras returprocessen hos oss, och när paketet kommer retur till oss tillkommer en avgift på 100 SEK som dras bort från summan du ska få återbetald, och det är ju trist :-/.


Har du fått en julklapp som inte var helt dig?

Julklappar kan alltid bytas fram till den 10:e januari året efter. Det är du som kund som står för att arrangera och betala för returfrakten, och vi kan tyvärr endast ge pengarna tillbaka för julklappen till den 10:e januari ? vi behöver ju också veta hur mycket pengar vi har att spendera på dryck, skor och stay ups till det försenade julbordet i januari ;-)

Läs allt du behöver veta om julklappsbyten och hur du gör här under Juljklappsbyten.

- Är plagget inte helt som du hade hoppats på?


Vi rekommenderar att du gör en ny beställning så snabbt som möjligt och skicka de andra varorna i retur så återbetalar vi dig summan för returvarorna via den betalningsmetod du använde vid första köpet.

På så sätt är du nämligen säker på att den nya produkten/storleken inte blir slutsåld eller prisjusterad under tiden returpaketet är på väg tillbaka till oss.

Har du fått en present du vill byta?

Det är tyvärr omöjligt för oss att byta storlekar och färger på kors och tvärs då vi aldrig kan vara säkra på att produkterna finns på lager. Vi kan som en extra möjlighet skicka en tillgodokod till dig så inte pengarna återbetalas till givaren av presenten.


Notera dock följande:

Det kan vara svårt att uppskatta storleken, formen och färgen på underkläderna utan att prova dem. Om din produkt inte är riktigt som du hade hoppats och du vill byta till en annan vara eller bara en annan storlek, skicka den då i retur till oss.

Observera att vi först ska motta ditt paket här och behandla det. Alla returpaket kommer att hanteras i ordning efter när vi mottagit dem, och det kan ta upp till 14 dagar att behandla returer när det är extra press på lagret.


KOM IHÅG att notera på retursedeln att du vill ha en "tillgodokod" så skickar vi dig en sådan via e-mail. Vi kan endast utfärda koden baserat på de priser varorna köptes till. Koden kommer därför att vara på den summa som handlas och returneras för. Om du har köpt en produkt på ett speciellt erbjudande och den här produkten inte längre är tillgänglig, vänlig observera att om du vill ha samma produkt igen, kan det vara så att produkten nu har ett annat pris. Koden kan naturligtvis också sparas om du hellre vill vänta lite innan du bestämmer dig om vad du ska ha.



- Vill du ha pengarna återbetalda?

Du ska meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit din beställning om att du har ångrat ditt köp, och därfeter, ska du skicka tillbaka varorna till oss inom 14 dagar från meddelandedatumet. Då kommer vi se till att du får pengarna tillbaka så snart som möjligt. Observera dock att returbehandlingen av dina varor kan ta upp 14 dagar från det att vi mottagit dem. Beroende på din bank och vilken betalningsmetod du har använt tar det mellan 2 och 30 dagar innan du kan se pengarna på ditt konto. Det är du som kund som står för att arrangera och betala för returfrakten. Returpaketet är ditt ansvar. Vi rekommenderar därför att du skickar paketet spårbart, eftersom det blir besvärligt annars om paketet skulle försvinna. Att neka mottagande/inte hämta ut ditt paket anses inte vara en giltig retur och en avgift tillkommer vid nekande/ej uthämtat paket. Vi kan endast återbetala beloppet via den betalningsmetod som används vid köpet. Så om du har fått produkten i present eller om du har ?lånat? din partners kort så observera att pengarna kommer tillbaka till samma kort.



4. Betalning



Alla priser i webbshoppen är såklart angivna i SEK och inklusive 25% moms.


På Sassbra.se är vi inte kräsna och du kan därför betala med flera betalningsmetoder. Kort som accepteras är Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, och JCB. Beställningssumman dras först från ditt konto när paketet skickas från oss.



Klarna Fakturabetalning

Med fakturabetalning får du hem dina varor innan du betalar och behöver aldrig ge ut din kortinformation. Vid betalning med faktura är betalningstiden 14 dagar från den dag då varorna skickas från oss. För att kunna betala med faktura kräver vår betalningspartner Klarna ditt personnummer för att göra en kreditbedömning samt att din beställning skickas till din folkbokföringsadress.

Här kan du läsa Klarnas villkor till fakturabetalningar .

Det tilkommer ingen fakturaavgift om du väljer att betala med Klarna Faktura.Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift och en dröjsmålsränta efter Klarnas regler och standardavgifter. Om betalning efter detta fortfarande inte sker överlämnas ärendet för inkassohantering och extra kostnader kan tillkomma.


5. Reklamationsrätt

Vi ger dig självklart alltid 3 års reklamationsrätt
på dina produkter. Om du skulle ha oturen att få en vara som är defekt så ber vi dig vänligen kontakta oss kundservice@sassbra.se.
I enighet med nya EU-krav ska vi också visa dig en länk till en hemsida som hanterar reklamationsärenden/klagomål. Länken kommer här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Du kan också kontakt svenska ARN och i det fall ett ärende prövas av Allmänna reklamationsnämnden kommer Sassbra.se att följa nämndens beslut. Om du vill upprätta ett ärende kan du kontakta ARN på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se.
Reklamationer skickas till: Sassbra.se, Transportbuen 11, DK-4700 Næstved. OBS! Kontakta alltid oss innan du skickar en reklamation i retur. Vid tillfälle av godkänd reklamation står vi för returkostnaden.



6. Personuppgifter och cookies


Vi älskar alla våra kunder. Eller, faktiskt är just du vår favoritkund ? men säg det inte till de andra. Eftersom du är så fin och härlig så vill vi att du får den absolut bästa upplevelsen när du klickar runt här på vår webbshop. Vi samlar därför in dina personuppgifter så du t.ex. inte behöver fylla i din adress gång på gång när du handlar hos oss. Vi vet ju vem du som vår favorit, är. På detta sättet blir din shopping så enkel och problemfri som möjligt.

Vi samlar också in allmän statistik om vilka produkter du visat intresse för så vi kan höra av oss om en av dessa skulle komma på erbjudande någon gång. Vi ger självklart aldrig vidare information om dina köp till tredje parter och du kan alltid radera dina spår (alltså cookies) på din dator. Genom att samla in information om dig och våra andra kunder så försöker vi endast att optimera hemsidan och göra din upplevelse ännu bättre och så effektiv som möjligt.

Det finns olika typer av cookies som används på vår härliga hemsida och nedan kan du läsa mer om de olika typerna.

- Session cookies: sparas endast tillfälligt på din dator för att hemsidan ska kunna användas utan problem. När du stänger ner sin webbläsare raderas alla session cookies.

- Persistent cookies: dessa cookies sparas på din dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera dig som återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

- Opt-in: På hemsidan har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Du väljer att tacka ja till detta genom att fortsätta använda hemsidan när du gått in på den och meddelandet visat sig.

- Drifts- och optimeringscookies: Dessa används för driften av webbplatsen. Det kan t.ex. vara för att få statistik på antalet besökande eller annan information till analys. De används också i samband med vårt frågeformulär. Dessa cookies kan samla in uppgifter som kan tillskrivas användaren.

- Marketing cookies: Dessa cookies används till anonym tracking på hemsidor och för att bygga upp profiler som visar vilka sökningar varje användare har gjort och vilka sidor de besökt. Dessa cookies kan lagra data som identifierar användaren eller innehåller specifik information om användaren.

- Facebook cookies: Dessa används till att visa en "gilla" knapp och information om vilka av dina Facebook-vänner som gillar sidan. Facebook ger vidare tillgång till ett verktyg för statistik, kallat Facebook Insights, som visar information kring användning av Facebook.

Vi använder Google Analytics för att analysera hur besökarna använder hemsidan. De uppgifter som samlas in om din användning, så som trafikdata och IP-adress, skickas och sparas på Googles servrar i USA. Här kan du välja bort cookies från Google Analytics: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.


7. Förbehåll

Vi avslutar med en klassiker ? För vi ska såklart också reservera oss för tryckfel samt slutsålda varor här på Sassbra.se
. Vi gör vårt absolut bästa för att detta inte ska ske så det inte uppstår missförstånd men vi är tyvärr inte perfekta vi heller. Men vi är verkligen nästan perfekta, om vi får säga det själva ;-)

Vid tilfälle av force majeure har vi rätt att inte uppfylla våra skyldigheter i dette avtal i händelse av omständigheter som är utanför vår kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Dette gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbejdsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrofer eller olykschändelse av större omfattning.