Vanliga frågor

Vanliga frågor

Har du några frågor som du inte kan hitta svaret på här på vår hemsida? Läs då här nedan. Vi får ofta frågor från våra trevliga kunder och vi har därför samlat de flest förekommande frågorna, så du snabbt och enkelt kan hitta det svar du söker.

Hur lång leveranstid har ni?

Vi ser till att arbeta så snabbt som möjligt så du kan ha din beställning inom 2-5 vardagar, från att vi mottagit din order. Vi kan dock inte alltid garantera att det alltid blir så men i gengäld gör vi vårt absolut bästa för att få det skickat till inom hänvisade leveranstid. Vi om någon vet hur plågsamt det kan kännas att väntar på snygga underkläder.

Var uppmärksam på att några av våra varor kan kräva en längre leverans än vanligt men vi gör dig alltid uppmärksam på detta under den specifika varan. Om du har olika varor med olika leveranstider i din varukorg får dem en förlängd helg här hos oss så de alla kan skickas i samlad trupp till dig. Du kan självklart skicka oss ett mail om du hellre vill att vi skickar dem separat till dig.

Kan ni få hem en vara i en annan storlek?

Det är det ofta stora chanser för. Prova att skicka ett mail till kundservice@sassbra.se, där du upplyser oss om märke, modell och din storlek för den varan du är intresserad av så ska vi undersöka saken och svara dig så snabbt som möjligt.

Jag letar efter en specifik vara, kan ni få fram den till mig?
Vi har löpande och nära kontakt med en rad internationella och danska företag så det är ofta stora chanser för att vi kan få fram din efterfrågade vara. Vi är i alla fall redo på att göra ett ihärdigt försök. Skicka ett mail till kundservice@sassbra.se, där du skriver märke, modell och storlek på din önskade vara så svarar vi dig när vi undersökt saken.

Kan ni skicka min order som brev istället för paket?

Nej, vi skickar alltid din vara som paket för att försäkra oss om att den kommer fram till dig säkert. Som brev kan det riskera att de kommer fram trasigt innan den hinner fram till dig och det skulle vi tycka vara tråkigt, både för dig och för varan.

Kan ni skicka min order så jag har den till ett speciellt datum?

Åhh, vi känner själva igen denna bekymring. Du ska säkert till en fest eller viktig tillställning och du har användning för din vara och det är inte något vi hellre skulle vilja än att kunna skicka den med detsamma när du trycker "Beställ". Det kan tyvärr inte låta sig göras, men vi tycker att du ringa till oss på 070-233 24 22 på mån-tors 10.00-16.30 och fredag 10.00-16.00, så ska vi göra allt för att kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Vad kostar det att få mina varor skickade?
En fraktavgift på 70-80 SEK tillkommer på alla beställningar under 700 SEK. Du kan läsa me om fri frakt på beställningar över 700 SEK här.

Jag har inte fått allt jag beställde?

Åh, det var inte meningen - och det beklagar vi verkligen för! Vivill självklart få problemet löst så fort som möjligt. Skicka oss ett mail på kundservice@sassbra.se med ditt ordernummer samt notera vad som saknas i din ordder så ska vi så snart som möjligt undersöka vad som har gått fel. Du kan alltid ringa oss på tel 070-233 24 22 på mån-fre 10.00-14.00.

Det är något om har gått sönder i mitt paket?

Åh det beklagar vi för. Vi försöker alltid att packa dina varor så gott som möjligt. Skicka oss ett mail på kundservice@sassbra.se med ditt ordernummer och förklara vad som har gått sönder eller ring oss på 070-233 24 22 så ska vi tillsammans lösa problemet så fort som möjligt.

Levererar ni till utlandet?

Självklart! Vår smått primitiva dator kan dock inte räkna ut frakten till utlandet själv så du är välkommen att maila oss på kundservice@sassbra.se, där du skriver vart vi ska skicka varan så återkommer vi när vi beräknat fraktavgiften. Fri frakt över 700 SEK gäller dock inte på ordrar till utlandet.

Jag önskar att reklamera, hur går jag tillväga?

Det var tråkigt att höra. Du har naturligtvis 3 år reklamationsrätt på de varor du köper hos Sass.se så skicka oss en mail på kundservice@sassbra.se meden kopia av din faktura med en beskrivning och eventuellt en bild av den defekta varan så ska vi hitta en lösning på problemet.

När har kommer jag motta min återbetalning för min retur?

Du kommer att motta din återbetalning så fort som vi mottagit din retur.

Kan jag byta mina varor och kan jag motta en återbetalning?

Vi har alla provat att köpa något som inte föll oss i smaken, det har vi här på Sassbra.se i alla fall. Du kan därför altidreturnera eller byta dina varor inom 14 dagar hos oss. Alla våra försändelsepåsar har dubbeltejp så du kan vara lägga din vara tillbaka i påsen och skicka den i retur till oss.

Kom ihåg att skicka med retursedeln med ditt namn, emailadress och fakturanummer så vi är helt säkra på vem du är. Vid returer återbetalas inte fraktavgiften.

Kan jag få min vara inslagen som present?

Absolut! Vi ger dig även gratis inslagning, det enda du ska göra är att välja det i din virtuella kundkorg. Easy as that! Du kan läsa med om gratis preseninslagning här.

Kan jag betala med banköverföring?

Vi tar endast emot betalning via betalningsmodulen på webbshoppen. Det blir dessvärre allt för besvärligt och ohanterligt med banköverföring för oss, och vi vill ju gärna att du får den rätta varan levererad till dig.

Vilken adress ska jag skicka till?

Om du ska returnera en vara, ska du skicka den till (Bemärk att denna adress endast är till vårt lager.)

Sassbra.se/Sass.dk
Transportbuen 11
4700 Næstved
Danmark

Du kan enkelt skriva ut en returetikett för frakt, her: www.sassbra.se/returportal

F.A.Q.

Puh! Det blev en del. Vi har försökt att svara på våra vanligaste frågor här på sidan men kan du inte hitta svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktuppgifter här.